مدیریت آموزش در حوزه اقتصاد و بازرگانی

مدیریت آموزش در حوزه اقتصاد و بازرگانی

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 17003
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1




ابزار نمایش اوقات شرعی

کد اوقات شرعی

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 17003
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

مسابقات خیابانی بازی



تماس با ما

تعبیر خواب آنلاین


بازی آنلاین



استخاره آنلاین با قرآن کریم



style="BACKGROUND-COLOR: #ffffff" cellSpacing="0" cellPadding="0" width="150" align="center" height="225">

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر


چیدمان فروشگاه ها

 

 

فهرست مطالب

هدف از 5

انواع 6

انديشه ايجاد فروشگاه                                                                                 10

فروشگاه كالاي 10

تاريخچه          12

مروري بر طراحي داخلي فروشگاه ها                                                                13

مروري بر 7 راه افزايش فروش در فروشگاه                                                                   16

روشهاي فروش ارايه شده به فروشگاه امكان                                                        19

فروشگاه 26

 20 استاندارد چيدمان كالا                                                                           29

پلاني از فروشگاه امكان شهيد حيدري                                                              31

مشخصات بسته بندي كالا هاي خوراكي و يخچالي                                                32

اجزاي ساختماني فروشگاه امكان                                                                     32

امنيت فروشگاه                                                                                        33

قفسه ها و 34

تخفيفات قیمتی در  فروشگاه                                                                         34

پرسنل 35

رنگ و نور پردازي در فروشگاه امكان.                                                                36

بحث موسيقي در فروشگاه امكان                                                                     37

بحث رايحه در فروشگاه و نقش عطرهادر مديريت                                                  38

فروشگاه استاد معين و پرسش و پاسخ.                                                              41

پلاني از فروشگاه امكان استاد معين                                                                 42

رتبه بندي فروشگاههاي زنجيره اي                                                                  45

فروشگاههاي مورد مطالعه و معيارهاي كمي و كيفي                                               47

ديدگاه مديران در تعيين معيارها                                                                     51

رتبه بندي فروشگاه از ديد دفتر تحقيق و توسعه                                                   56

خلاصه و نتيجه گيري                                                                                59

                                                                                                                    

     

هدف از طراحي چيدمان

چيد مان تسهيلي به ارنج كردن ماشين ها ، ادارات ، ايستگاه هاي كاري ، محوطه هاي انبار راهروها و محوطه هاي عمومي در يك مكان موجود يا پيشنهاد شده اطلاق مي شود . چيدمان استلزام گسترده اي براي كيفييت ،بهره وري و قابليت رقابت يك شركت دارد . تصميمات چيدماني به طور قابل ملاحظه اي بر ميزان كارآمدي كارگران در انجام كارهايشان ،سرعت توليد كالاها ،سختي ماشيني كردن يك سيستم وجوابگو بودن يك سيستم در تغيير محصول يا طرح خدمات ،تركيب محصول و حجم تقاضا تاثير مي گذارد .

هدف اصلي تصميم چيدمان اين است كه جريان هموار كار ،مواد . افراد و اطلاعات در بين سيستم را تضمين كند . هم چنين چيدمان تاثير گذار :

(1)                  هزينه هاي كنترل و اداره مواد را مينيميم مي كند ،

(2)                  از فضا به طور كارآمد استفاده مي كند ،

(3)                  از كارها به طور كارآمد بهره مي برد

(4)                  گلوگاه ها را حذف مي كند

(5)                  ارتباط و تعامل بين كارگرها ، بين كارگرها و ناظران آنها يا بين كارگران مشتريان را تسهيل مي كند .

(6)                   زمان چرخه اي توليد يا زمان سرويس مشتري را كاهش مي دهد .

(7)                   حركت هاي زائد يا اضافي را حذف مي كند

(8)                  ورود ، خروج و جايگزيني مواد ، توليدات يا افراد را سهولت مي بخشد

(9)                  مقياس هاي ايمني و امنيت را به هم مي پيوندد.

(10)             كيفييت محصول يا خدمات را ترفيع مي بخشد.

(11)             فعاليت هاي حفظ مناسب را تشويق مي كند

(12)             يك كنترل بعدي از عمليات يا فعاليت ها را ارائه مي كند .

انعطاف پذيري لازم جهت تطبيق با شرايط متغيير را فراهم مي كند

 

انواع چيدمان در صنايع مختلف

چيدمان هاي اساسي

چيدمان هاي پيوندي

چيدمان پشتيباني

چيدمان اداري

       چيدمان جزئي انبار

هركدام از اين چيدمانها در فضاهاي خاصي كاربرد دارند و خود به چندين شاخه تقسيم مي شوند.

1)چيدمان هاي ثابت –موقعيت.

چيدمان هاي ثابت  -موقعيت در پروژه هاي كه محصول نمي تواند حركت كند ، بكار مي روند  .كشتي ها ،خانه ها و هواپيماها  مثال هايي از اين نوع محصولات هستند . در اين چيدمان ، محصول براي همه چرخه هاي توليدي ثابت باقي مي ماند . تجهيزات ، كارگران ، مواد و منابع ديگر به محيط توليدي آورده مي شوند . استفاده از تجهيزات به علت اين كه اغلب بيكار رها كردن تجهيزات در جايگاهي كه دوباره در چند روز آينده به كار خواهند رفت ،كم هزينه تر از حركت دادن آنها به جلو و عقب است ،در سطح پاينيي قرار دارد .

2)چيدمان هاي فرآيندي

چيدمان هاي فرآيندي كه هم چنين به عنوان چيدمان هاي عملكردي شناخته مي شوند ،گروهي از فعاليت هاي مشابه به هم در ادارات يا ايستگا ه هاي كاري بر طبق فرآيند يا عملكردي است كه آنها اجرا مي كنند براي مثال ، تمامي در پل ها در يك مركز كاري مستقر شوند ،ماشين هاي تراش در يك مركز كاري ديگر و ماشين هاي خردكن نيز در مركز كاري ديگر يك فروشگاه زنجيره اي به اين طريق در بخش هاي جداگانه زنانه، لباس هاي مردانه، لباس هاي بچگانه، لوازم آرايشي و كفش سازماندهي مي گردد. مزيت چنين چيدماني ، انعطاف پذيري آن است .

 

 

3)چيدمان توليدي

چيدمان توليدي بهتر شناخته شده بعنوان خط مونتاژ معروف مي باشد ، فعاليتها را در خطي بر طبق رديف عمليات مرتبط مي باشند كه لازم است براي جمع آوري محصول خاص ، انجام گيرند . هر محصول خط خودش را دارد كه بويژه براي روبا رويي با نيازمنديها طراحي شد . جريان كار ، بطور منظم و كافي مي باشد ، حركت از يك ايستگاه كار به ديگري پائين تجمع خط تا محصول پاياني به انتهاي برسد . از آنجايي كه خط براي يك نوع محصول تنظيم شده ، ماشينهاي خاصي مي توانند خريداري شوند تا نيازمنديهاي مراحل خاص توليد را با هم جور كند . چيدمان توليد براي توليد انبوه يا عمليات مكرّر كه در آن تقاضا ثابت و حجم بالا مي باشد ، مناسب هستند . محصول يك نوع استاندارد براي بازار عمومي مي باشد نه براي مشتري خاص . توليد بيش از چيدمان مرحله ماشيني مي باشند . كارگران به سختي كارهاي تجمّعي را كه به اندازة سرعت پاداش ( دستمزد ) تقاضا نمي شوند مانند آن كارگزاراني كه همه كاره تر هستند در چيدمان مرحله ، انجام مي دهند . حسن چيدمان توليد ، بازدهي و آساني استفاده آن است .

4)چيدمان در خدمات:

بيشتر سازمانهاي خدماتي از چيدمان پردازش استفاده مي كنند . آنها بيشتر ، در روش مشابهي به عنوان چيدمان پردازش در توليد اما در اهداف مختلف طراحي مي شوند . به عنوان مثال ، در عوض كم كردن جريان مواد از طريق سيستمها ، خدمات ممكن است در جستجوي كم كردن جريان دفتري باشد . در خرده فروشي ها ، هدف معمولاً در ارتباط با افزايش سود در بخش نمايش فضا مي باشد . پس قالب موثر  حسنهاي متعددي نمايش مي دهد . اين وسيله در عوض كم كردن مشتري ، در افزايش آن مفيدتر است . ديدهاي كامپيوتري مثل SLIM  و COSMOS ممكن است به طراحي چيدمان خدماتي آسان تر كمك كنند .

5)چيدمان اداري :

تفاوت عمده در چيدمان دفاتر كار و كارخانجات اهميت اطلاعات مي باشد .  فضاي كار متكي بر حركات مي باشد . روش موثر در برنامه ريزي فعاليت دفتر ، نمودار ارتباطي مي باشد .

 

6)چيدمان در مغازة خرده فروشي :

بيشتر مديران دفتر خرده فروشي سعي مي كنند به مشتريان ، محصولات بيشتري ارائه دهند . هدف اصلي از چيدمان خرده فروشي ، افزايش منفعت در فضاي قفسه مي باشد . چند نكتة مفيد براي تعيين كلّي مغازه هاي خرده فروشي

 1-آيتمهاي را در اطراف حاشيةبيروني مغازه ، گيرند .

2 – از مكانهاي دائمي براي آيتمهاي با وسوسه بالا و حاشيةبالا استفاده كنيد .

 3 – توزيع كنيد آناني كه در تجارت به عنوان آيتمهاي قوي معروف مي باشند ، آيتمهاي كه ممكن است خريد را كنترل كنيد . به هر دو رديف راهرو و آنان را براي افزايش روبه رويي با آيتمهاي ديگر پراكنده كنند .

4 – از انتهاي راهرو استفاده كنيد زيرا آنها سرعت ارائه بالا دارند .

 5 – تصوير مغازه را با انتخاب مفيد در موقعيت ساختمان انتقال دهيد .

6)چيدمان در  انبار و ذخيره :

هدف چيدمان انبار ، يافتن توازن مناسب بين نگهداري و فضاي انبارداري مي باشد .

چيدمان انبار مفيد بايد : خسارت را كاهش دهد و از فاسد شدن مواد در  انبار جلوگيري كند .

افزايش كاربرد كلي مكان مكعب شكل انبار : ازحجم كامل انبار ، زماني كه هزينة نگهداري مواد پايين باشد ، استفاده شود .

مهارت انتخاب چيدمان بخش مهمي از استراتژي كار مي باشد . چيدمان موثر ، اولويت رقابتي كارخانه را منعكس مي كند و كارخانه رادر رسيدن به اهداف استراتژيكي خود قادر مي سازد . توليد دسته جمعي كه بر انعطاف پذيري  تاكيد مي كند اغلب به يك قالب پردازش سازماندهي مي شود جايي كه توليد انبوه از چيدمان توليد استفاده مي كند تا كارآيي را افزايش دهد . بخاطر  اندازه و محدودة آن ، براي چيدمان هاي خدماتي م

http://persell.persiangig.com/h/persell.ir-4.gif

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: اسفندیاری تاريخ: دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:مقاله, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید http://www.upsara.com/images/3gigl4qmria0i6i9070.jpg http://www.upsara.com/images/y63rpxda31npvkqg5wb.jpg http://www.upsara.com/images/43m5old6eofi2owvc6dg.jpg

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to btca.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com